Followers

Sunday, 14 August 2011

10 alasan tersurat dan tersirat dalam memutuskan hubungan

kalau lu berkapel.
atau pernah berkapel.tapi putus.
gua kompem.
haruk haruk pun tahu sikit sikit pasal kapel.
jadi lu mesti dah lali dengan alasan pasangan kapel untuk 'break'.
untuk clash.

(serius.
pada gua.
istilah 'kapel','break' dan 'clash' ni macam monyet bercinta.
budak budak SK Batu Embun pun biasa guna.)

"eleleleh boxer sendut ni.
 jeless leww teww.
 tak pernah bercinteww"


tak kisahlah lu nak haruk kata apa.
pasal cinta gua dengan nora danish dulu.
malas gua nak ungkit semula.

dah.
tak payah cerita lebih.
10 alasan tersurat dan tersirat dalam memutuskan hubungan.
********************************************************************************

1. TERSURAT
    “Saya belum bersedia untuk berhubungan dengan serius waktu ini.
    tapi saya pasti.
    bila saya dah bersedia.
    awaklah orangnya"

   TERSIRAT
    "kamonlah.gua umur baru dua puluh dua.
     takkan nak serius dengan lu sorang je.
     dafi tu gua nak campak mana.
     nantilah bila rasa dah tua.
     gua cari lu semula.
     lu dah tentu-tentu nak punya"

********************************************************************************
2. TERSURAT
    "saya harap kita masih berkawan lepas ni
     macam kawan-kawan lain juga"

   TERSIRAT
    " dok.
      member lu yang kiut cambuntut tu siapa nama.
      kenalkan lah dengan gua.
      member-member takkan nak berkira."

********************************************************************************
3. TERSURAT
   " maaf awak.
     saya perlu fokus pada kerja.kuliah.PSM saya.
     ini masa depan saya awak"

    TERSIRAT
    "haha.
     dah alasan lain tak relevan.macam bingai.
     alasan ilmiah gini mesti boleh pakai"

********************************************************************************
4.  TERSURAT
     "saya ingin terus bersama awak.
     tapi kita harus berpisah sementara.
     saya harap awak tetap setia dengan saya"

    TERSIRAT
    "gua nak cari lain ni.
     mana tahu dapat iras-iras lisa surihani.
     tapi kot-kot nanti tak jumpa.
     lisa nak kat yusry.
     lu tetap ada.
     maklumlah.lu kan "spare-part-tyre"

********************************************************************************
5.  TERSURAT
    "percayalah.
     awak akan jadi lebih baik tanpa saya"

    TERSIRAT
    "betul.
     tapi tanpa lu.
     gua akan menjadi lebih owhsem lebih padu!"

********************************************************************************
6.  TERSURAT
   "saya bimbang untuk berkomitmen"

    TERSIRAT
    "baru kapel.
     dah haruk nak suruh jemput pergi makan.
     angkut balik kelas.
     serius.gua malas.

********************************************************************************
7.  TERSURAT
    "Mesti beruntung sangat kan.
     orang yang dapat memiliki awak nanti"

    TERSIRAT
    "fuh fuh pang!
     harap harap lah gua tak untung.
     tak kisah lah jadi malang."

********************************************************************************
8.  TERSURAT
    " saya rasa kita patut bertemu orang lain dulu.
     then we'll see how it goes my dear"

    TERSIRAT
    "haha.
     gua dah berbulan bertemu awek lain sebenarnya.
     sebelum kantoi.
     baik gua 'kawtim' baik punya.

********************************************************************************
9.  TERSURAT
    "maaf awak.
     ibu bapa saya tak merestui hubungan kita."

     TERSIRAT
     "bila masa gua cerita pasal lu kat mak bapak gua entah.
      kalau kat mesyuarat PIBG tu adalah"

********************************************************************************
10.  TERSURAT
    "saya tahu salah saya.
     tapi walau apa pun terjadi.
     saya menghargai awak.
     saya menghargai cinta kita."

    TERSIRAT
    "halalalalahhh~~
     tolonglah jangan bagitahu kawan-kawan lu.
     yang perangai gua macam bangsat.
     nanti susah gua nak ngorat"

********************************************************************************

dok.
pada gua.
sesetengah alasan mungkin lu patut guna.
kalau lu rasa hubungan lu ke laut.
tak boleh ke mana.

tapi untuk "play-safe".
untuk menipu.
gua rasa itu tak owhsem.camgampang.
lebih owhsem kalau lu terus terang.

"masalahnya diorang ni bingai.camsetan.
 terus terang pun tak boleh jalan.
 lu tak pernah bercinta tak.
 tade 'feel'.tade pengalaman"


betul dok.
memang gua tak boleh haruk.
kalau sentuh bab cinta.
cuma yang boleh gua kongsi.gua cerita.

"adalah sesuatu yang amat pedih.
 amat hina.
 bila rasa dipermain.
 bila cinta tak diterima"

faham sendiri.
bengap tu simpan.
sekian.sekinchan.
wassalamu.


tiada kaitan.langsung.




3 comments:

noorniey Azman said...

kuam3~

iQapiQa said...

lu ni mcm wa kenal la..tp wa tak pasti.ni tersirat okeh!!kakaka

hafizudin said...

owh owh!
dah ada komen yang bukan fesebuk!
riaknya rasa! =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...