Followers

Thursday 18 August 2011

korea.dari mata gua.

awas.entri ini memang serius.
lu tak akan senyum barang sekelumit pun.


"alalalala~~
 nak maki peminat koweaaa leww teww~
 menciw taw"


tenang gegurl.
memang gua tak minat korea.
tapi pada gua.
untuk gua mengatakan orang yang minat korea itu basted.
sama lah seperti orang yang tak minat bola.
yang tak tahu pasal bola.
tapi melabel kami bangsat.
membuang masa.
benda bulat sebijik haruk semua berebut macam orang gila.
and of coz.
i hate dat!

jadi sangat lah tak fair and lovely.
kalau gua nak maki korean-ers ni.

dan group-group fesbuk korean haters?
anti-korean haters?
seriyesli?
how old r u dudes?
cambodoh.
benda macam ni pun nak gaduh.
nonsense.
nonsixthsense.
non awan nanon nanon.
non watever lah.

dok.gua tahu.
tak semua benda pasal korea ni 'lame'
ada jugak yang kelakar.
running man.
okeh.
gua pernah ketawa tengok benda tu.
betul.kelakar.


dan gua suka dengar satu lagu.
gua tak tahu siapa nama dia.
tapi ada video atas pentas.
minah ni pegang gitar.
nyanyi sebelah hos rancangan tu.
gua suka part dia nyanyi laju-laju.
"ecekecekeceh nya baby."
okeh.
lagu tu pada gua nais.

"blah la tak.
 dulu sehidup semati pucuk lu kata nak benci korea.
 pungkoq lah"


tenang boboi.
lu jangan nak haruk sangat.
wallpaper SNSD kat laptop lu hari tu.
dia automatik letak ke apa.

"tehe ^^,
 padan muke boboi!
 bwekkk~.
 tapi napew abang tak shukew kowea.
 pat citew pat citew"


aduh.gedisnya.
ini gua bagitahu.
kenapa gua rasa ada benda tak kena dengan demam korea.

1.sangat mementingkan rupa.

seriyesli.
pada gua lagu korea.
drama korea.
band korea.
sebenarnya  membawa makna rupa yang kiut.
sepet sepet sikit.
macam tahi hidung korek guna jari kelingking.
kiut dan sikit.

"mane de.
 gegurl sukeww sebab bakat dowang lew~"


okeh.
katakanlah.
dengarkanlah.
percayalah.
punca kau sayang cinta padakuu~

"Eh eh!
 apa abang ni!
 tibew tibew nyanyi lagu hazama ni!"


haha.maaf.
gua kadang-kadang camshit.
suka bergurau senda.

okeh.
katakanlah.

suatu hari nanti.
ada satu band dari nepal.
timbaktu.gujerat.kokdiang.
atau banjaran himalaya.
buat band pop ala ala korea.
berlakon gaya kiut macam winter sonata.
apa lu rasa.
admit it dude.
it wont be same.
sebab korea itu datang dengan rupa.

ya.mereka berbakat.
tapi dalam memasarkan produk.
rupa tetap elemen utama.
bakat jatuh nombor dua.
tanpa rupa.
mereka lebih cenderung bermain bola di manchester.

so dats it.
gua rasa fras.
bila bakat seni kalah pada rupa paras.

jeles?
adalah sikit.eceh.

Eh.apa gua pulak.

2. epidemik dalam anak bangsa.

kita tahu yang orang-orang korea itu comel.
cantik molek ohoi cek mek molek.
yang lelaki pun punya paras jambu.
jadi ada segelintir anak-anak melayu.
yang terinjit tercirit cuba meniru.
yang berusaha tutup jerawat.
kecut kecut hidung.
semata-mata nak jadi ayu.

24:7.
GULA-GULI.
oh kamon.
wat a bad joke!


kiutnyeeeww~

tapi seriyes dok.
gua rasa kesian.

"dek kerana kepingin menjadi raja.
 si pandir sanggup bergolok maruah.
 bergadai rupa."


impaknya.
hampir satu malaysia hina mereka.

"dari tengok korang baik aku tengok dafi!"
"wei muntah berjemaah gua tengok lu joget.camsampah!"
"eh siall lahh.puihh!"


but who's to blame?
mereka anak anak muda yang cacat akal.
tapi mahu jadi terkenal.

mungkin kebetulan shahwat mereka mencanak.
tatkala demam korea menular serentak.
jadi mereka jadikan K-POP sebagai batu loncatan.
tanpa mereka tahu.
adakala mereka tampak bengap.
camsetan.


tapi cuba lu bayang.
kalau cina malaysia.
yang mana kita tahu sesetengah mereka ada iras korea.
buat benda yang sama.
of coz kita boleh terima.
sebab.
mereka ada rupa.

okeh.
itu yang gua tak suka.
cuma  untuk berlaku lebih adil.
gua akan bagitahu pendapat gua.
kenapa orang suka korea.

1. comel


perlu ke gua terangkan?

2. drama kelas dunia.


seriyesli.
siapa yang tak minat drama yang terkandung banyak benda.
kelakar.sedih.cinta.
semua masuk dalam satu cerita.
nak harap drama kita.
sinetron indonesia.
aduh.sedih.
nak wujud drama ala juvana.
kena tunggu berbulan lebih.

3. hargai peminat


gua tak tahu.
tapi gua rasa macam mereka ni ramah sikit.
gua rasa lah.
senang bertegur sapa.
boleh bergambar bersama.
boleh di bawa ke hotel sri malaysia. Eh.
so no wondergirl.
lu rasa mereka dekat di hati.
minat sampai mati.
pui.

4. lagu yang 'catchy'

gua faham.
tak semua orang berjiwa leleh lentok macam gua.
layan lagu sendu di hatimu.
pelamin anganku musnah.
mengintai dari tirai kamar.

jadi untuk meminati rentak DBSK.
SUJU.
KISS-MY-BUTT.BIGBANG-SAT.
GEGURLS GENERATION.
2 AM.
3.45 PM in the evening.
itu hak lu.gua tak boleh bising.

girls.aftew few generation.

cuma pada gua.
lu nak minat korea.minatlah.
nak haruk letak gamba profil.letaklah.

tapi untuk terlalu taksub.
ingatlah.
kita juga ada budaya.
kita juga ada agama.
cubalah bersederhana.

kadang-kadang gedik sangat letak ciri lelaki idaman nak lelaki korea.
nak awek macam jang nara.
tapi muka sendiri tak seberapa.
buat orang rasa nak tampar pun ada.
rasa lah.

okeh.itu saja.
gua nak cat rumah.
rumah tahun ni warna oren.
tak boleh nak buat apa.
biasa memilih warna ni mak gua pegang kuasa.
dua tahun lepas mak gua beli baju raya kaler pink.
gua ikut je.

dah blah.
kamsahamida.
Eh.


12 comments:

tieykah said...

gegurl pon minat korea.

saranghae bonemuyo~

hafizudin said...

hahahaha!
tak faham lah! =D

Itminaan said...

GOOD JOB, sy bagi 98 markah! (2 markah tolak sbb bahasa 'indah' sgt)

hafizudin said...

Eheh.
sori!
tapi tak kena repeat paper lah kan!
=p

Anonymous said...

Ahahahahah...serius klakar...

Anonymous said...

bahah. sumpah kelakar gelak sampai gigit ketip kuku. gegurl nak share kat fesebuk boleh tak? sebab kawan kawan gegurl ramai yang minat korea. and I hate it damn much. miahahahahahahhaha

Unknown said...

runningman best! :D

follow cni dr blog c kura~ ^^

dilla.d said...

kahkahkah aku pun benci gak housemate aku melalak2 korea tah ape2 n paksa aku minat . serius like wtf

dilla.d said...
This comment has been removed by the author.
dilla.d said...
This comment has been removed by the author.
adam said...

kahkah kah. cam haram jadah lawak ang. bahagia jiwa aku baca

Mek Onie said...

dah lama tak layan korea ni....kadang aku layan je k-drama,tapi tak la setaksub yang paling over

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...