Followers

Saturday 26 November 2011

diari sabtu.dunia realistik.

awas.
ini entri diari yang bosan.
lebih afdal lu pergi semayang zohor dari teruskan bacaan.


pagi sabtu.angin sepoi-sepoi bahasa.
bahasa apa.itu gua tak berapa sure.
kucing yang tiap minggu ada ritual habit berak depan koridor gua.
pun dah lama gua tak nampak.
mungkin sejak member gua,nubhan ugut nak goreng kucing tu minggu lepas.
nak buat kucing tiga rasa.
kucing tu dah tak ada mood nak berak lagi.mungkin lah.

nubhan.kucing.jarang keduanya dapat bergaul mesra.

sama macam kucing.
gua pun tak berapa nak ada mood main futsal pagi ni.
bezanya gua dengan kucing.
gua disanjung dan dirayu oleh member-member untuk main.

"mainlah tak.mainlah.
 kalau kau tak main.kami nak maki siapa.
 kau main kan power persis fakri.tehe ^^,"

ujar zahiril rushdi yang pagi-pagi dah buat lawak taik dengan gua.

gua malas layan.gua buat-buat sambung tidur.
zahiril rushdi blah hampa.

kemudian gua berjalan mamai menuju meja stadi gua.
kain pelikat kaler coklat ada line biru sikit-sikit gua terlondeh.
menampakkan boxer spongebob yang gua beli masa pesta konvo dulu.
20 ringgit dapat dua.
celaka sungguh.
jual lah sepuluh ringgit satu.
dah lah gua pokai taim tu.

kain yang terlondeh ke lantai gua abaikan.
terus gua on laptop.

"ciuu.tenennn tenennnn" bunyi windows baru buka.

ibarat satu amalan wajib dalam hidup gua.
terus gua online pesebuk.
tak ada apa sangat.
budak perempuan haruk luah rasa nak cemolot dengan nazmi.
yang lelaki haruk maki fakri.
tak kurang juga yang main post wall-to-wall
borak bila nak tengok edward cullen dan jacob kahwin sesama sendiri.

bosan.
gua sarung tuala.gua mandi sepam dua.

"nawaitul ghusla liraf'il hadatsil akbari
 janabati fardlal lillaahi ta'aalaa"


shruuuuu.shruuuuu.
peh.air paip kolej gua sejuk dia memang power.
rasa macam bermastautin di antartika.
kalau istinjak lama-lama.
celah ponggong pun boleh beku rasanya.

habis mandi terus gua capai henset.
macam biasa awek gua mesej manja.




tetap gua malas layan.
dah masuk tengahari.gua masih bosan camtahi.
gua decide nak pergi kedai bawah beli apa-apa yang patut.
sehelai spender misalnya.ataupun getah boxer.
memang patutlah gua beli.tapi tak jual.
jadi gua tukar plan.gua beli maggi.

"bapo ya be". gua buat-buat tanya harga kecek kelantan dengan brader kedai.

"limo ya setengoh.ado duit somah?
 buleh wi kalu ado. keda tadok syiling be."


soal brader tadi sambil mengibas-ngibas lalat yang hinggap di bahu kiri.
minta gua beri syiling kalau ada.

"haloh haloh. tadok sero. tingga bilik".gua reply kemas.

berkat sepuluh tahun gua merempat dengan brader-brader kelantan dalam keretapi.
boleh kata gua dapat absorb bahasa cik siti wan kembang ni dengan begitu molek sekali.

habis urusan taklik jual beli.
gua balik bilik.
meggi gua campak tepi.
gua pegang buku "cerita malaysia tidak ke piala dunia" hasil nukilan penulis tersohor negara,lucius maximus. hajat gua nak khatam buat kali kedua.
tapi haram.baru pegang gua dah rasa nak pejam mata.

maka seraya itu gua alihkan semula fokus gua pada fesebuk.
masih gua nampak kelompok-kelompok manusia yang haruk.
buat page entah apa-apa.

"kami cintakan fakri seadanya"

"sejuta orang ingin tolong jawabkan spm nazmi faiz"

"fan harimau muda (official)"

"walaupun kami single.kami juga ada perasaan"

taik.

gua baca berita hiburan.
yang gua perasan hiburan sekarang semakin lama semakin camsetan.
tajuk filem seperti haram.

klip 3gp.aku masih dara.aku bukan tomboi.1.2.3.cinta.
seriyesli.gua pernah kata.tak semua benda bengap senang recover.

ah.bosan.bosan.bosan!

=========================

"kelepap.kelepap.kelepap!"


tiba-tiba tak semena-mena gua dengar bunyi orang ketuk pintu.
tak pasti kenapa bunyi dia cenggitu.
oh.nubhan.

"kau nak main futsal tak?" soal nubhan muka tak ikhlas nak ajak.

"kejap.aku berak jap." gua balas mamai baru bangun mimpi.

pendek cerita.
gua sahut 'panggilan alam'.
cuma aroma jamban orang sebelah cegampang.bau durian belanda.
kemudian gua main futsal sampai tengahari.
cuma sampai sekarang gua pelik.
chelaka apa mimpi gua tadi betul-betul realistik.

kalaulah bukan mimpi.
pfft.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...