Followers

Sunday, 4 September 2011

500 teknik mengajar wanita bertudung

"its much better to gently teach womans to wear hijab.
compared to harshly condemned their attitude."


nah.gua cedok terus status fesbuk gua.
gua kalau tak update belog.
member-member fesbuk gua lah jadi mangsa.
merepek entah benda-benda.

"halahhh abang bobow new.
 tak habis-habis ceritew pasal tudung.
 ceritalah pasal spender kew.
 carefree panty liner kew"


kejadah apa lu gegurl.
lu ingat belog gua boxerkedut.3gp ke apa.
ya.ini dah masuk kali keempat gua cerita pasal tudung.
jemu?
tidak.
gua ada misi.gua selagi nora danish tak baca entri gua ni.
selagi ENTRI SHAWL gua tak sampai pada honeykoyuki.
selagi tu gua tulis entri tudung cenggini.
oiseh!

fes of ol.
gua malas nak hurai lebih pasal hukum.
pada gua kewajipan menutup aurat itu macam izhar halqi.
terang dan jelas.
ramai orang yang lebih mahir dalam agama dah ulas.
jadi gua sebagai "orang biasa-biasa".
gua cuba fikir beberapa cara.
bagaimana menarik wanita untuk bertudung.menutup aurat.
bukan bertudung tapi pakai legging macam nak ajak buat maksiat.

"good thinker always have a problem to mention.
 but a greater would find some solutions.
 so both cud take the action."


nah.
500 cara untuk mengajak wanita bertudung.menutup aurat.

1. PUJI.

  well.
  pada gua wanita memang suka kan pujian.
  bila dia cuba bertudung.cubalah bodek sikit.
  mungkinlah di jembut bibirnya dia akan kata.

  "eh.mane adew.
   janganlah puji.taa shukeww taa shukeww.
   gegurl biasa-biasa.
   tudung ni pun gegurl kerat alas kaki jamban jew.
   ish malu lew~"


  but for truth.
  gua rasa ini dalam hati mereka.

  "hargh!
   meletop nyah mak hari neww!
   tak shangkeww taa shangkeww.
   tak sia-sia lah rosmah mansur nasihat kitew selama ni.
   boleh jew jelita dalam menurut patuh hukum agama."


2. HADIAH.

  ini cantik kalau lu ada duit lebih.
  bukan nak kata mereka ni tak mampu.
  kadang-kadang nak banding harga tudung.
  mahal lagi harga syampu.
 
  tapi kalau lu sayang dia.
  taknak kawan-kawan tanggung azab seksa.
  cuba hadiahkan tudung sekali sekala.

  beli yang biasa-biasa sudahlah.
  tak perlu sampai nak beli kain sutera.
  asalkan tak tonjol-tonjol buah dada.
 

3. CERAMAH

   well.
   jujurlah.gua kalau nak sebut pasal hukum hakam.
   nak bagi ceramah agama pada orang awam.
   nampak gua jahil lagi adalah.
   tapi cuba lah sekali sekala.
   kita hulur video agama.
   hulur link I LOVE ISLAM.
   sekurang-kurang dapat juga sumber imu untuk dia selam.



4. BERPUISI
  
   puisi ini kita tahu sifatnya boleh diolah menjadi selembut bahasa.
   walaupun seseorang tu ada misai segantang.
   muka macam enjin remote control.
   berbual kasar camshelaka.
   tapi bila guna puisi untuk luah rasa.
   yang kasar tutur bicara boleh jadi indah seindah kata.
   gua dah buat.nak baca boleh KLIK SINI.
   gua harap mampulah puisi ini jadi ubat.
   gua haraplah.
   tapi gua bab puitis tis tis ni gua tak power sangat.
   bolehlah takat nak bagi rosnah mat aris naik shahwat.
   Eh.
  
5. lagi 496.ada akal kan.
    jangan berlagak menjadi bengap.
    fikirlah sama.takkan semua nak kena suap.

 
  
"peh tak.
 lembut sangat dok teknik lu.
 tak macam budak sekolah teknik.
 jangan berlembut dok diorang ni!
 kalau gua lah tak.
 kalau diorang lelaki lah.
 gua dah jentik-jentik dah "konek-syen" diorang tak.
 biar bentan biar bengkak."


boboi boboi boboi boi.boboingok.
soritusei lah ek.
gampang dok cenggitu.
look.
gua bukan nak jadi lelaki budiman.
bukan nak jadi budiey.com. sensasi selebriti.
bukan.
cuma gua faham.nak mengubah diri ni sangat susah.
tapi tetap boleh diubah.

jujurlah.
gua dulu hisap rokok.dululah.dah berhenti lebih dua tahun dah.
seriyesli dude.its not as easy as u think.
memang sangat susah masa mula nak berhenti.
lepas makan gua tak keluar rumah dok.
takut nanti keluar member hulur rokok.
susah untuk gua kata taknak.
dok.lu cuba tanya any other smoker.
tak hisap rokok lepas makan tu.
sama tak rasa macam tak basuh berak lepas berak.
tak puaslah.ye dak.

samalah macam nak ubah diri untuk bertudung.
bukannya senang macam nak korek tahi hidung.
perlahanlah.
ingat pesan mak.naik tangga jangan berlari.
nanti takut jatuh.
samalah macam nak ubah diri.
jangan gelojoh.

"tapi abang bobow.
 ada sesetengah kakak-kakak kitew kan.
 yang ayu-ayu sleeping brother john gitew kan.
 dia dah pakai tudung.
 tapi senang-senang jew dia cabowt.
 nak pergi kelas dia sarung.
 nak pergi "function" tudung dia campak gaung."


okeh.
gua ada teori gua untuk ini.

its impossible to teach kids fully about physics and astronomy.
since they just only know how to spell ABC.
but its ridiculous for teens who already knew about gravity.
to claim that they just a baby.

dah tahu hukum.
dah biasa pakai.
kenapa demi rupa sanggup agama diabai.

kamon sayang.
kalau lelaki boleh berhenti rokok kerana perempuan.
kenapa awak tak boleh berubah kerana tuhan.

gegurl yang memang sedia menutup aurat.
jangan lah saling memaki.saling bangsat membangsat.
kamon dok.
lu gegurl.mereka gegurl juga.
takkan lu tak tahu hati mereka pun macam kaca.
kalau lu sendiri tak hormat sesama wanita.
macam mana nak harapkan lelaki buat benda yang sama.

maaflah.
kita manusia tiada sempurna.
banyak cacat.banyak cela.tapi cukuplah sekadar meluah rasa.
gua taknak angkuh berlagak jadi mahabaik.
takut nanti bila kita buat silap yang sama.
free-free je kena ludah balik.
itu bertuah ludah.
kalau kena kahak.kena baling taik.
nais tak.

dah.
gua nak melantak talapia masak tempoyak.
kat johor nanti tak dapat tempoyak pekat macam ni.
seriyes.gua paling tak suka tempoyak kat cafe meranti.
tak owhsem.
kuah cair.secair gua tengok muka dafi. Eh.

adios!

speechless.




11 comments:

macam ku kata said...

aku suka cdgangn ko bro..;-)

Wanz Mejuez said...

Aku tak puas hati ni.. kata janji 500.. ahahah kasi 5 je? >_<

Zul Fattah said...

bapak r.. penipu ko.. aku ingat 500 tadi..? 5 je..? xpe.. kasi banyak pun, bukan org baca pun kan..?
yg penting input dan mesej tu sampai.. haha.. terbaik

Nafisah Ruslan said...

kalau semua dah buat tapi tetap juga xberubah macam mane? hehe

Nur Hamizzah said...

hahaha .cadangan yg bagus

ina said...

kalau kau bagi 500, mesti entry paling owhseeemm + pnjang gile yg blogger pnah publishkan.

bole masuk books of record kot.. hak3

p/s: mati2 ak pecye ade 500!

hafizudin said...

@macam ku: cadangan gua pun suka lu dok. =p

@wan : hahaha.maaf maaf maaf! =D

@zulfattah : takut nanti jadi kitab. haha. terbaik boboiboi.

@nafisah: kerja kita dakwah. tapi allah yang beri hidayah. doalah =)

@hamizah : kita cuba eyh. =)

@ina : boleh2.tapi memang tak siap lah PSM gua nanti =p

diana said...

5 ke..
500 ke...
yang penting sampai walaupun satu...
ececeh..!

hafrawiey ozakawa said...

hahahha..melawak erk???5 jer ade nh....bg lagi on ur next entry.nice to read.:)

http://hafrawiegeek.blogspot.com/

yunZ said...

suka lelaki yg bertudung..haha

Aflina Affandi said...

haha , good point there :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...