Followers

Tuesday, 20 September 2011

sayang semua orang.insyaAllah semua orang sayang kita.

"maafkan semua orang.
sayang semua orang.
insyaallah orang maafkan kita.
sayang pada kita"

baik.
siapa-siapa yang biasa dengar fadilah kamsahamida bagi ceramah.
ayat yang gua tulis ni boleh dikata sebagai lumrah.

well yes.
ada beratus lagi isi ceramah dato' yang dah termaktub.
tapi pada gua.
ayat ini yang paling menusuk shahwat minda.


gua tak berapa ingat sangat intipati isi ceramahnya.
video gua donlod dulu pun entah gua letak mana.
gua rodok-rodok dalam laptop.
jumpa video najwa latif je.
budak perempuan main gitar dalam kereta.
lepas tu main webcam dengan jantan dalam tutti fruiti.
ah.tak membina langsung.
gua delete terus.
lagi bagus simpan video ustaz azhar idrus.

jadi gua cuba olah semula dengan gaya gua.
dan dengan istilah "gaya gua".
maaf.
ayat bangang dan bengap itu biasa.
macam arsenal kena bedal lepas leading.
biasa.

seriyesli dok.
marah itu benda normal.
kita manusia.dan mana-mana manusia normal pasti lahir dengan sifat marah.
dari bayi lagi kita dah melalak kalau tak dapat susu mak.
sebab susu mak untuk kita.
bapak nak susu kena lah pergi kedai sana.okeh.

marah.kita tak boleh nak halang.
menghalang rasa marah timbul itu adalah mustahil.
we've born with it.
and we're live with it.

tapi ada satu tahap di mana rasa marah itu boleh evolve kepada sifat benci.
memang bangsat rasanya bila member balas awek member.
pakwe main kayu tiga.
awek curang camshelaka.
dafi tak dapat jadi juara.
seriyes.
rasa macam nak ambik kepit kuku.
cabut bulu ketiak satu-satu.

cuma bezanya dengan rasa marah.
benci ni kita boleh halang.
we're taste it.
and we could deal with it.

"napew abang bobow.
 napew napew napew taleh menciww menciw menciww~"


well gegurl.
ini teorinya.
menurut kajian.eceh!
okeh menurut apa yang dato bagitahu gua.
bila kita tanam rasa benci dalam diri.
ia menjadi magnet untuk menarik rasa benci dari persekitaran kita.


nampak.
macam mana kita nak harapkan orang sayangkan kita.
kalau kita masih ada rasa benci pada orang lain.
sama macam memaafkan orang lain.
sebelum tidur.
cuba maafkan semua orang.
sebab kalau kita memilih untuk memaafkan sesetengah orang saja.
tak mustahil orang yang kita harap untuk maafkan kita.
tak memilih kita untuk dimaafkan.

maaf kalau pening.
gua sejak tengok cerita-cerita tamil yang ada unsur sanskrit.
ayat gua putar belit sikit.

"gua dah maafkan dia tak.
 tapi masalahnya dia buat bangsat lagi dengan gua.
 eh sial lah.pui!"


yes boboi.
gua tak nafikan.ada manusia jenis nokharam cenggitu.
kalau ikut hati.
nak je gua tumbuk muka.
lepas tu blah senyum-senyum.
buat-buat tak tahu apa-apa.

tapi gua ada cara gua.
simple dok.gua suka buat bodoh.
pada gua.
buat bodoh lagi bijak dari layan orang-orang bodoh.
pada gua lah.
sebab kita manusia.
manusia tiada sempurna.am i rite?

"haah la abang bobow.
 pasnew kiteww tamo menciw orang lain dah.
 ngan orang utan pun kitew nak cemolot.
 tehee.guwau jew.^^,"


ikut lu lah gegirl.
cuma gua nak ingatkan.
untuk memaafkan orang.kita perlukan kekuatan.
gua mengaku lah bukan senang dok nak maafkan semua.
cuma kalau boleh cuba kita renung semula.

kalau kita hamba yang hina pun susah nak maafkan sesama manusia.
tak rasa sampah ke bila ingat semula dosa kita pada Yang Maha Esa.

baik.
itu saja.
maaf kalau tak bes.
sebab gua memang seorang yang hambar dan tak bes.
lu nak like.like lah.
nak maki.maki lah.
gua tak berapa nak kisah.
adios!

nota kaki : kena rogol.kena simbah asid.benci yahudi.itu lain cerita.

50 comments:

Cik Eka said...

maafkan semua orang...
bgus..

lagi bagus kalau maafkan orang yang buat tak elok pada kita..

dah mengalaminya...

walau tak boleh lupa,tapi boleh dimaafkan..

manusia...hehehe :)

Zulfikar Hazri said...

hidup mesti cool. nak dendam lama2 buat apa, bazir emosi je..

baik emosi tu simpan buat tengok drama mimi mencari cinta...

ko stim tak tengok scha al yahya?

comel weh dia...

kalau nak compare ngan awek kat header tu... kira saing sipi2 la... kene tinggal pun takat separuh tiang je...

p/s tulis entry dah la panjang, komen pun nak panjang2...

ina said...

ada ke org cabut bulu keti gne ketip kuku? haha

kemaafan memerlukan masa..

tapi kemaafan itu dendam yang terindah...

ecehhh!

Tentang Kita said...

header tu cam kenal jer?

Zul Fattah said...

manusia .. biase r tu.. hidup kalau x buat salah x sah.. so maaf r org tu slagi kita masih ada nyawa,.

noorniey Azman said...

haha...sengal la...sorry morry yer~~

MERAH said...

benarrrr la sgt ni, sebab marah tu api.api tu syaitan.jadi xd benda baik dari situ ye dak?

jangan develop rasa benci tu, cuma cane kalau xrasa benci cume dah kecewa, memang xblh nak buat ape la kan?hehe.jadi neutral jaa.

Anonymous said...

buy diazepam online 2mg diazepam glass wine - diazepam for dogs effects

Anonymous said...

diazepam 5mg valium anxiety panic attacks - buy valium online prescription

Anonymous said...

buy diazepam buy cheap diazepam from india - diazepam online ausland bestellen

Anonymous said...

xanax online xanax generic pink - xanax hallucinations

Anonymous said...

diazepam 10 mg diazepam withdrawal relief - buy diazepam 2mg no prescription

Anonymous said...

diazepam injection buy diazepam no prescription needed - where can i buy diazepam online usa

Anonymous said...

diazepam 10mg palpitations diazepam withdrawal - diazepam withdrawal symptoms

Anonymous said...

order ativan ativan no effect - ativan overdose treatment

Anonymous said...

ativan sale addiction ativan lorazepam - ativan side effects for children

Anonymous said...

cheap generic ativan treat ativan overdose - lorazepam 1mg blue

Anonymous said...

soma online buy soma visa - carisoprodol usos

Anonymous said...

generic soma deadly soma online movie - soma side effects long term

Anonymous said...

where to buy ambien online ambien side effects violent - ambien side effects ear ringing

Anonymous said...

Blogger: BOXER KEDUT - Post a Comment generic acomplia - buy rimonabant http://www.a6soft.com/#buy-rimonabant

Anonymous said...

Blogger: BOXER KEDUT - Post a Comment prednisone sale - prednisone without prescription http://www.ourdailybreadmarket.net/#prednisone-without-prescription

Anonymous said...

Blogger: BOXER KEDUT - Post a Comment prednisone online - prednisone online pharmacy http://www.ourdailybreadmarket.net/#prednisone-online-pharmacy

Anonymous said...

Hi, MoxoredapeTox cheap generic effexor - cheapest effexor http://www.effexorcostonline.com/#cheapest-effexor

Anonymous said...

Hi, MoxoredapeTox order lasix online - order lasix no prescription http://www.jacksbackyarddallas.com/#order-lasix-no-prescription

Anonymous said...

Hi, MoxoredapeTox buy sumatriptan online - imitrex for sale http://www.oparticular.net/#imitrex-for-sale

Anonymous said...

Hi, MoxoredapeTox buy cheap propecia - buy finasteride 5mg http://www.bigdocpoker.com/#propecia-no-prescription

Anonymous said...

Cutting Tablets In Half purchase acomplia - acomplia online no prescription http://www.buydiscountedisotretinoin.net/#acomplia-online-no-prescription

Anonymous said...

Hello, order meridia online - buy meridia diet pills http://www.amaryllisgarden.com/#buy-meridia-diet-pills

Anonymous said...

Hello, generic lasix no prescription - lasix online http://www.jacksbackyarddallas.com/#lasix-online

Anonymous said...

Hello, buy generic finasteride - order finasteride http://www.wheretobuymedsonline.com/propecia/

Anonymous said...

Hello, purchase ambien online - cheap ambien no prescription http://topandhra.com/#cheap-ambien-no-prescription

Anonymous said...

Hello, buy zolpidem - ambien no prescription http://topandhra.com/#ambien-no-prescription

Anonymous said...

Hello, lipitor 20 mg - atorvastatin online http://www.costoflipitoronline.net/#atorvastatin-online

Anonymous said...

Hello, cheap lipitor no prescription - buy atorvastatin online http://www.costoflipitoronline.net/#buy-atorvastatin-online

Anonymous said...

Hello, order lipitor - cost of atorvastatin http://www.costoflipitoronline.net/#lipitor-medication

Anonymous said...

Hello, cheap lipitor - atorvastatin cost http://www.costoflipitoronline.net/#atorvastatin-cost

Anonymous said...

Alternative Medicine Therapy Austin purchase topamax no prescription - purchase topamax http://www.topamaxbetterprice.com/

Anonymous said...

Vigamox Drug Information buy meridia - meridia online http://www.meridiaonlineorder.net/#meridia-online , reductil online

Anonymous said...

Friends, prozac online - buy prozac http://www.prozaccheaponline.net/#buy-prozac , [url=http://www.prozaccheaponline.net/#prozac-cost ]prozac cost [/url]

Anonymous said...

Friends, prozac online pharmacy - order fluoxetine http://www.prozaccheaponline.net/#order-fluoxetine , [url=http://www.prozaccheaponline.net/#buy-fluoxetine-no-prescription ]buy fluoxetine no prescription [/url]

Anonymous said...

2, buy generic finasteride - order finasteride http://www.propeciagenericforsale.com/#cost-of-propecia , [url=http://www.propeciagenericforsale.com/#buy-propecia-no-prescription ]buy cheap finasteride [/url]

Anonymous said...

2, buy generic finasteride - order finasteride http://www.propeciagenericforsale.com/#purchase-finasteride-online , [url=http://www.propeciagenericforsale.com/#propecia-sale ]buy cheap finasteride [/url]

Anonymous said...

t, cheap levitra 20mg - vardenafil no prescription http://www.levitrapillsforsale.net/#vardenafil-no-prescription , [url=http://www.levitrapillsforsale.net/#levitra-medication ]levitra medication [/url]

Anonymous said...

t, levitra for sale online - levitra cost http://www.levitrapillsforsale.net/#levitra-cost , [url=http://www.levitrapillsforsale.net/#cheap-levitra ]cheap levitra [/url]

Anonymous said...

losneyfgd order klonopin - klonopin without prescription http://www.klonopinsaleonline.com/#klonopin-without-prescription , [url=http://www.klonopinsaleonline.com/#klonopin-online-pharmacy ]klonopin online pharmacy [/url]

Anonymous said...

3. cheap vardenafil online - vardenafil online http://www.votekordik.com/#vardenafil-online , [url=http://www.votekordik.com/#levitra-20mg ]levitra 20mg [/url]

Anonymous said...

ooo!!! Topamax No Prescription - topamax without rx http://www.cheaptopamaxorder.net/#buy-topiramate, Topamax Online

Anonymous said...

ooo!!! Topamax Online - cheap topamax http://www.cheaptopamaxorder.net/#buy-topiramate, [url=http://www.cheaptopamaxorder.net/#buy-topiramate]Topamax No Prescription[/url]

Anonymous said...

ny, Buy Assignments - http://www.onlinewritinghelp101.com/#buy-assignments, [url=http://www.onlinewritinghelp101.com/#assignment-solution]Assignments Online[/url]

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...